Na skrzynkę krapkowickich policjantów przyszła wiadomość od jednej z mieszkanek naszego regionu.
Kobieta chciała sprzedać wózek dziecięcy na jednym z portali społecznościowych. Odezwał się do niej potencjalny klient, który zasugerował kuriera, który podjedzie i odbierze przedmiot z ogłoszenia. Co było dalej? Zobaczcie screeny z tej rozmowy i nie dajcie się oszukać!
Oszuści wciąż pozostają aktywni w internecie i wykorzystują każdy możliwy sposób, aby wzbogacić się kosztem innych osób. Metody przestępców mogą wciąż się z mieniać.Cel pozostaje ten sam – wzbudzić zaufanie i oszukać nas. Jak nie dać się oszukać? Podajemy przykład z życia wzięty.
Na elektroniczną skrzynkę otrzymaliśmy wiadomość od jednej z mieszkanek naszego regionu. Kobieta wystawiła na sprzedaż na jednym z portali społecznościowych dziecięcy wózek. Po drugiej stronie wirtualnej rzeczywistości odezwała się potencjalnie zainteresowana zakupem osoba, która zaproponowała “zapłatę” za przedmiot za pomocą kuriera. Poniżej przedstawiamy całą rozmowę aby przestrzec przed tego typu atakami ze strony nieuczciwych osób. Dzięki odpowiedniej reakcji i czujności kobieta nie dała się oszukać.
Pamiętajmy też, że często w tych wiadomościach znajdują się błędy literowe czy interpunkcyjne.
Nie dajmy się zwieść obietnicom i zapewnieniom, że mamy do czynienia z uczciwą osobą.
Nie podawajmy nieznanym nam osobom żadnych danych osobowych, ani numerów kart płatniczych.
Starajmy się potwierdzić autentyczność stron internetowych na które wchodzimy
Zrozumiałe jest, że w dobie ciągłego pośpiechu, każdy szuka rozwiązań pozwalających na oszczędność czasu, ale w tym przypadku możemy stracić bardzo wiele. Nowe technologie ułatwiają nam codzienne sprawy lecz niosą za sobą także zagrożenia. Bądźmy zawsze ostrożni i nigdy nie działajmy w pośpiechu.
Źródło KPP Krapkowice