Sezon zimowy zbliża się dużymi krokami. MZD w Opolu przedstawia szczegóły dotyczące zabezpieczenia jezdni i chodników.
Ponownie za utrzymanie odpowiedniego stanu jezdni będzie odpowiadała firma Remondis, z którą została podpisana nowa umowa, która będzie obowiązywała przez trzy lata.
W ubiegłym sezonie na walkę ze skutkami zimy na jezdniach wydaliśmy ponad 5,5 miliona złotych.
W tym roku budżet na ten cel będzie na zbliżonym poziomie.
W Opolu jest około 500 kilometrów dróg, które wzorem lat ubiegłych, zostaną podzielone na sześć standardów zimowego utrzymania.
Standard uzależniony jest od kategorii danej drogi.
Wykonawca do dyspozycji musi mieć 16 pługopiaskarek, które w jednym czasie będą mogły podjąć działania.
Ponadto w magazynie musi przez cały czas mieć zabezpieczone 750 ton soli drogowej, 250 ton piasku, 5 ton chlorku wapnia (stosowany jest w razie bardzo trudnych warunków i wyjątkowo niskich temperatur) oraz według potrzeb solanki. Ten ostatni materiał wykonawca wytwarzać w urządzeniu o minimalnej pojemności 16 tysięcy litrów.
Sytuacja związana z warunkami monitorowana będzie na bieżąco w systemie całodobowym.
Korzystamy również z analiz prognoz pogody, dzięki którym możemy podjąć działania prewencyjne.
Za zimowe utrzymanie chodników również będą odpowiadać ci sami wykonawcy co w zeszłym sezonie.
To firmy Dromar i Drogos, których obszary działań zostały podzielone na dwa rejony. Wykonawcy ci od 10 grudnia do 10 marca zobowiązani są do całodobowej gotowości.
Źródło: MZD Opole