250 słuchaczy Dziecięcej Politechniki Opolskiej uroczyście rozpoczęło w sobotę nowy rok akademicki.
W trakcie jubileuszowej, piętnastej edycji, wykłady dla dzieci poprowadzą dziekani, przygotowano także propozycje dla rodziców.
Dla wielu uczestników to już kolejna edycja wykładów, w których biorą udział. – Można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. W zeszłym roku najbardziej zainteresował mnie wykład o robotach – mówi Marta Kwaśnicka, która w Dziecięcej Politechnice Opolskiej bierze udział już trzeci raz. Podobnie jak Stefan, który mówi krótko: Jak się chodzi na wykłady, to można wiedzieć więcej. Lubię wykłady, są bardzo ciekawe. Interesuję się silnikami i elektrycznymi rzeczami. I nie tylko.
W sumie, na 15. edycję Dziecięcej Politechniki Opolskiej zapisało się 250 osób. – Bardzo się cieszymy, że tyle najmłodszych słuchaczy chce się rozwijać. Każdy znajdzie tutaj coś interesującego dla siebie, będzie poszukiwał wiedzy, odpowiedzi na nurtujące pytania. To pierwszy krok w drodze rozwoju, kolejny to Młodzieżowa Politechnika Opolska, a potem oczywiście studia na naszej uczelni – podkreśla prof. Tomasz Boczar, prorektor ds. ogólnych i operacyjnych Politechniki Opolskiej, który przyjął w sobotę ślubowanie najmłodszych studentów i poprzez akt immatrykulacji włączył ich w poczet społeczności akademickiej.– Ponieważ jest to jubileuszowa edycja, wykłady prowadzą dziekani poszczególnych wydziałów. Wszystkie zajęcia są interaktywne, angażujące dzieci, pobudzające wyobraźnię. Nowością są trwające w tym samym czasie w sąsiedniej auli wykłady dla rodziców. Pierwsze spotkanie dotyczące zdrowego kręgosłupa i wad postawy poprowadziła dr Karina Słonka z Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii – wylicza Małgorzata Baldysz, kierownik Dziecięcej Politechniki Opolskiej. – To bardzo ciekawa inicjatywa. Córka jest na jednym wykładzie, ja na drugim, każda dowie się czegoś ciekawego – mówi pani Aleksandra.
Pierwszy wykład pt. „Myślenie projektowe, czyli jak kreatywnie rozwiązywać problemy” poprowadziła dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień, dziekan Wydziału Ekonomii i Zarządzania, która przyznaje, że taka publiczność to duże wyzwanie. – To pierwszy wykład jubileuszowej edycji, to grupa mi bliska, mam córkę w podobnym wieku, ale na co dzień zajęcia prowadzę z nieco starszą młodzieżą. Trzeba dostosować tematykę do odbiorcy, wybrać nieco inne przykłady, trochę mniej treści, więcej grafiki i wczuć się w świat, w którym oni żyją, który jest całkiem inny od naszego – mówi dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień.
Do tej pory w Dziecięcej Politechnice Opolskiej wzięło udział siedem tysięcy słuchaczy. Ponieważ wiele z tych osób dopytywało o możliwość organizowania kolejnych wykładów dla starszej grupy wiekowej, na uczelni działa także Młodzieżowa Politechnika Opolska.
Źródło Politechnika Opolska