Google to wyszukiwarka, która od lat bije rekordy popularności na całym świecie. Jest źródłem wielu informacji na każdy temat, a także sposobem na wypromowanie swojego biznesu – zarówno lokalnie, jak i na szerszą skalę. To miejsce, gdzie ogromna liczba internautów szuka produktów i usług. Dlatego każdy przedsiębiorca powinien być świadomy tego, jak ważnym działaniem jest odpowiednia reklama w Google.
Promowanie lokalnej firmy w Google
Wyszukiwarka Google daje sporo rozmaitych możliwości, które warto przetestować. Odpowiednia strategia pozycjonowania może być kluczem do sukcesu. Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie, zastanawia się – w jaki sposób dobrze wypromować firmę, aby była widoczna i szybko zaczęła na siebie zarabiać? W końcu nie jest to nowinką dla nikogo, że brak obecności w internecie jest równoznaczne z tym, że dana firma po prostu nie istnieje. Żyjąc w czasach cyfrowych, wprost konieczne jest zadbanie o to, aby wyświetlać się w sieci i nieustannie poprawiać swoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Trzeba mieć również na uwadze, że w zależności od charakteru biznesu i grupy odbiorców, inne działania trzeba podejmować. Tym razem skupiamy się na promowaniu lokalnym, które jest dla wielu osób wyzwaniem, choć tak naprawdę ogranicza ono konkurencję i wcale nie jest tak skomplikowane. Najlepsze wyniki można osiągnąć, zatrudniając do tego profesjonalną firmę SEO.
Zobacz dla przykładu, na jakie elementy agencja kładzie nacisk przy pozycjonowania lokalnego w Opolu:
https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-opole
Narzędzi do reklamowania lokalnego jest całkiem sporo – Google wychodzi ku wszystkim przedsiębiorcom niezależnie od ich stopnia zaawansowania i pozwala na skorzystanie nie tylko z płatnych, ale także darmowych możliwości. Nie da się ukryć, że dziś dobra widoczność w Google jest sposobem na pozyskanie wartościowego klienta. Dlatego nie możemy zapominać o regularnym optymalizowaniu założonego konta, jakim jest Google Moja Firma. Wizytówka jest obowiązkowym elementem, o który trzeba zadbać, chcąc promować się lokalnie. Opowiadamy o tym szerzej tuż poniżej. Oprócz wizytówki należy mieć również na uwadze strategię pozycjonowania i działania w tym obszarze, aby również wykorzystać bezpłatne możliwości, jakie daje Google. Z kolei po drugiej stronie medalu mamy te płatne – równie efektywne – czyli kampanie reklamowe Google Ads.
Zadbanie o profil Google Moja Firma
Żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki w promowaniu firmy w Google, należy wczuć się w rolę klienta i zastanowić się, czego i jak byśmy szukali w sieci. Załóżmy, że prowadzimy salon fryzjerski w Opolu. Zatem prawdopodobnie potencjalny klient wpisze w okienko „fryzjer Opole” i wtedy jego oczom ukażą się różne wyniki – będą to propozycje wizytówek z map Google, reklamy płatne oraz pozycje uzyskane w ramach organicznych działań. Póki co skupmy się na tym pierwszym. Google Maps to ogromna baza wiedzy i konieczny element promocji każdego biznesu, który ma swoją siedzibę w jakimś miejscu.
Dzięki mapom klient nie tylko dowiaduje się, co jest znajduje się w jego pobliżu, ale również poznaje godziny otwarcia, listę usług i produktów, odniesienia do stron i profili w internecie oraz opinie innych klientów. Google Moja Firma to bardzo ważny element pozwalający na zadbanie nie tylko o widoczność, ale także pozytywny wizerunek. Jeśli chcesz, aby Twoja firma wyskakiwała w wyszukiwaniach i nie była krok za konkurencją, zacznij od założenia wizytówki, co jest naprawdę łatwym procesem. Wystarczy mieć konto Google. Optymalizacja profilu Google Moja Firma jest bardzo przejrzysta i każdy sobie z łatwością z tym poradzi. Niewątpliwie warto – w końcu zupełnie za darmo możemy „sprzedać” swoje produkty poprzez jedno kliknięcie i zwiększyć ruch na stronie.
Jakie są korzyści z promowania lokalnego firmy w Google Moja Firma? Przede wszystkim w łatwy oraz szybki sposób docieramy do potencjalnych klientów, nie wkładając to zupełnie żadnego budżetu. To pomocne działanie w osiągnięciu lepszej widoczności firmy na konkretne frazy. Ponadto wzrasta wiarygodność marki – pozwalają na to choćby opinie, które publikują klienci, na które także mamy możliwość odpowiedzieć. Wizytówka zawiera wszystkie niezbędne informacje i dane kontaktowe, co sprawia, że każdy z łatwością będzie w stanie skontaktować się z nami, a my jednocześnie będziemy w stanie łatwo i przejrzyście zakomunikować istotne rzeczy.
Regularne pozycjonowanie firmy w Google Moja Firma
Bardzo ważną kwestią jest przemyślana strategia pozycjonowania w Mapach Google. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że dokładnie uzupełniony profil może naprawdę pomóc w zdobyciu nowych klientów. Dlatego zebraliśmy kilka istotnych miejsc w profilu, o których nie można zapomnieć.
- uzupełnienie podstawowych informacji o firmie – to obowiązkowy krok, który wykonujemy, zakładając Google Moja Firma. Umieść najważniejsze dane kontaktowe, godziny pracy, a także opowiedz, czym się zajmuje firma, jakie produkty można w niej nabyć i w jaki sposób;
- tworząc opisy nasycaj je słowami kluczowymi – pamiętaj, żeby Twoja wizytówka była odpowiednio przygotowana pod kątem SEO. Pomogą w tym frazy kluczowe, które powinny być wykorzystywane w publikowanych postach;
- dodaj zdjęcia do Google Moja Firma – nie wszyscy zdają sobie sprawę, ale dodanie fotografii (opisanych również zgodnie z SEO) znacząco zwiększa liczbę wyszukiwań firmy w Google i wejść na stronę www;
- opinie od klientów – pomocnym elementem w budowaniu wizerunku jest zdobywanie opinii i odpowiadanie na nie. Ma to wpływ na zarówno pozycjonowanie, jak i zwiększenie zaufania wśród klientów.