Z ostatniej chwili

Jak promować lokalną firmę w Google?

Google to wyszukiwarka, która od lat bije rekordy popularności na całym świecie

A hand holding a smartphone running the google maps application, computer using google search in the background.

Google to wyszukiwarka, która od lat bije rekordy popularności na całym świecie. Jest źródłem wielu informacji na każdy temat, a także sposobem na wypromowanie swojego biznesu – zarówno lokalnie, jak i na szerszą skalę. To miejsce, gdzie ogromna liczba internautów szuka produktów i usług. Dlatego każdy przedsiębiorca powinien być świadomy tego, jak ważnym działaniem jest odpowiednia reklama w Google.

Promowanie lokalnej firmy w Google

Wyszukiwarka Google daje sporo rozmaitych możliwości, które warto przetestować. Odpowiednia strategia pozycjonowania może być kluczem do sukcesu. Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie, zastanawia się – w jaki sposób dobrze wypromować firmę, aby była widoczna i szybko zaczęła na siebie zarabiać? W końcu nie jest to nowinką dla nikogo, że brak obecności w internecie jest równoznaczne z tym, że dana firma po prostu nie istnieje. Żyjąc w czasach cyfrowych, wprost konieczne jest zadbanie o to, aby wyświetlać się w sieci i nieustannie poprawiać swoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Trzeba mieć również na uwadze, że w zależności od charakteru biznesu i grupy odbiorców, inne działania trzeba podejmować. Tym razem skupiamy się na promowaniu lokalnym, które jest dla wielu osób wyzwaniem, choć tak naprawdę ogranicza ono konkurencję i wcale nie jest tak skomplikowane. Najlepsze wyniki można osiągnąć, zatrudniając do tego profesjonalną firmę SEO.

Zobacz dla przykładu, na jakie elementy agencja kładzie nacisk przy pozycjonowania lokalnego w Opolu:
https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-opole

Narzędzi do reklamowania lokalnego jest całkiem sporo – Google wychodzi ku wszystkim przedsiębiorcom niezależnie od ich stopnia zaawansowania i pozwala na skorzystanie nie tylko z płatnych, ale także darmowych możliwości. Nie da się ukryć, że dziś dobra widoczność w Google jest sposobem na pozyskanie wartościowego klienta. Dlatego nie możemy zapominać o regularnym optymalizowaniu założonego konta, jakim jest Google Moja Firma. Wizytówka jest obowiązkowym elementem, o który trzeba zadbać, chcąc promować się lokalnie. Opowiadamy o tym szerzej tuż poniżej. Oprócz wizytówki należy mieć również na uwadze strategię pozycjonowania i działania w tym obszarze, aby również wykorzystać bezpłatne możliwości, jakie daje Google. Z kolei po drugiej stronie medalu mamy te płatne – równie efektywne – czyli kampanie reklamowe Google Ads.

Zadbanie o profil Google Moja Firma

Żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki w promowaniu firmy w Google, należy wczuć się w rolę klienta i zastanowić się, czego i jak byśmy szukali w sieci. Załóżmy, że prowadzimy salon fryzjerski w Opolu. Zatem prawdopodobnie potencjalny klient wpisze w okienko „fryzjer Opole” i wtedy jego oczom ukażą się różne wyniki – będą to propozycje wizytówek z map Google, reklamy płatne oraz pozycje uzyskane w ramach organicznych działań. Póki co skupmy się na tym pierwszym. Google Maps to ogromna baza wiedzy i konieczny element promocji każdego biznesu, który ma swoją siedzibę w jakimś miejscu.

Dzięki mapom klient nie tylko dowiaduje się, co jest znajduje się w jego pobliżu, ale również poznaje godziny otwarcia, listę usług i produktów, odniesienia do stron i profili w internecie oraz opinie innych klientów. Google Moja Firma to bardzo ważny element pozwalający na zadbanie nie tylko o widoczność, ale także pozytywny wizerunek. Jeśli chcesz, aby Twoja firma wyskakiwała w wyszukiwaniach i nie była krok za konkurencją, zacznij od założenia wizytówki, co jest naprawdę łatwym procesem. Wystarczy mieć konto Google. Optymalizacja profilu Google Moja Firma jest bardzo przejrzysta i każdy sobie z łatwością z tym poradzi. Niewątpliwie warto – w końcu zupełnie za darmo możemy „sprzedać” swoje produkty poprzez jedno kliknięcie i zwiększyć ruch na stronie.

Jakie są korzyści z promowania lokalnego firmy w Google Moja Firma? Przede wszystkim w łatwy oraz szybki sposób docieramy do potencjalnych klientów, nie wkładając to zupełnie żadnego budżetu. To pomocne działanie w osiągnięciu lepszej widoczności firmy na konkretne frazy. Ponadto wzrasta wiarygodność marki – pozwalają na to choćby opinie, które publikują klienci, na które także mamy możliwość odpowiedzieć. Wizytówka zawiera wszystkie niezbędne informacje i dane kontaktowe, co sprawia, że każdy z łatwością będzie w stanie skontaktować się z nami, a my jednocześnie będziemy w stanie łatwo i przejrzyście zakomunikować istotne rzeczy.

Regularne pozycjonowanie firmy w Google Moja Firma

Bardzo ważną kwestią jest przemyślana strategia pozycjonowania w Mapach Google. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że dokładnie uzupełniony profil może naprawdę pomóc w zdobyciu nowych klientów. Dlatego zebraliśmy kilka istotnych miejsc w profilu, o których nie można zapomnieć.

  • uzupełnienie podstawowych informacji o firmie – to obowiązkowy krok, który wykonujemy, zakładając Google Moja Firma. Umieść najważniejsze dane kontaktowe, godziny pracy, a także opowiedz, czym się zajmuje firma, jakie produkty można w niej nabyć i w jaki sposób;
  • tworząc opisy nasycaj je słowami kluczowymi – pamiętaj, żeby Twoja wizytówka była odpowiednio przygotowana pod kątem SEO. Pomogą w tym frazy kluczowe, które powinny być wykorzystywane w publikowanych postach;
  • dodaj zdjęcia do Google Moja Firma – nie wszyscy zdają sobie sprawę, ale dodanie fotografii (opisanych również zgodnie z SEO) znacząco zwiększa liczbę wyszukiwań firmy w Google i wejść na stronę www;
  • opinie od klientów – pomocnym elementem w budowaniu wizerunku jest zdobywanie opinii i odpowiadanie na nie. Ma to wpływ na zarówno pozycjonowanie, jak i zwiększenie zaufania wśród klientów.

1454

Może Ci się spodobać

Wiadomości

Coraz częściej chcemy inwestować swoje oszczędności, aby powiększyć swój majątek.

Wiadomości

Godną naśladowania postawą wykazał się pewien mieszkaniec Gogolina, który parę dni temu znalazł portfel, a w nim dokumenty oraz sporą

Wiadomości

Zaczęło się od kliknięcia w banner reklamowy na jednym z portali Internetowych – seniorka skuszona ofertą szybkiego zarobku...

Komunikaty

„Informujemy, że w związku ze stabilizującą się sytuacją hydrologiczną, w dniu 19 września 2024 roku zostaną ponownie uruchomione parkometry

Exit mobile version