Wiadomości

Historia lalek Barbie — jak zabawki zmieniały się przez dekady?

Lalki Barbie to jedne z najbardziej rozpoznawanych zabawek na rynku. Od ponad 70 lat rozbawiają one młode pokolenia chłopców i dziewczynek

Lalki Barbie to jedne z najbardziej rozpoznawanych zabawek na rynku. Od ponad 70 lat rozbawiają one młode pokolenia chłopców i dziewczynek na całym świecie. Zobacz, jak ich design i charakter zmienił się na przestrzeni tych kilkudziesięciu lat.

Wczesne lata lalek Barbie

Pierwsza lalka Barbie została stworzona pod koniec lat 50. XX wieku przez Ruth Handler. Była to pierwsza lalka naśladująca wygląd dorosłej kobiety. Wcześniejsze zabawki przypominały bowiem podobizny niemowlaków.

Już dekady temu lalka Barbie miała długie smukłe nogi i blond włosy. Pierwszym jej strojem był za to pasiasty kostium kąpielowy. Dość szybko zyskała ona renomę wśród dzieci i młodzieży, co poskutkowało sprawnym i gwałtownym wzrostem popularności marki.

Z czasem tworzono nowe modele lalek, które przedstawiały Barbie w różnych zawodach. Co ciekawe, zmieniające się stroje i ścieżki kariery odwzorowywały ówczesną sytuację kobiet w społeczeństwie.

Zabawki te były również rozpoznawalne ze względu na swoje sprawne naśladowanie aktualnych trendów i mody. Lalki Barbie były prawdziwymi prekursorkami w latach 70.

Globalny sukces marki i późniejsze kontrowersje

Prawie 11 lat po swojej premierze lalki Barbie uznawane były za swoisty symbol popkultury. Dzieci kochały kolekcjonować różne modele, ubranka i akcesoria. Z roku na rok pojawiało się ich coraz więcej.

W latach 80. zaczęto produkować również większe dodatki – domki, samochodziki, a nawet zwierzęta. W tym samym okresie pojawiła się również pierwsza Barbie reprezentująca inną grupę etniczną. Niezmiennie jednak symbolem marki była smukła lalka o blond włosach i kolorowych ubraniach.

W latach 90. podejście do drobnej sylwetki Barbie się zmieniło. Nienaturalny wygląd lalki został skrytykowany przez wielu rodziców. Miała ona promować nierealistyczne standardy piękna, które wpędzały bardzo młode dziewczynki w wiele kompleksów. Marka szybko odpowiedziała na zarzuty, wprowadzając nowe zabawki o bardziej realistycznych kształtach.

Rebranding Barbie w XXI wieku

W XXI wieku firma postawiła przede wszystkim na różnorodność. Powstało jeszcze więcej lalek o innych sylwetkach, kolorach skóry czy włosów. Niezmiennie marka przedstawia Barbie w różnych sytuacjach i na różnych stanowiskach. Ich misja ogólnego inspirowania młodych dziewcząt i chłopców nadal trwa.

Do dzisiaj lalki Barbie znajdziemy w niemal każdym sklepie stacjonarnym i internetowym, na przykład pod linkiem: https://www.morele.net/kategoria/lalki-barbie-12355/. Są to zabawki uwielbiane przez pokolenia. Dla wielu mają ogromne znaczenie kolekcjonerskie i sentymentalne. Wiele modeli jest ze sobą kompatybilnych. Dzieciaki nadal mogą kupować i wymieniać ubranka lalek bez większego problemu.

Pomimo zmian, jakie przeszła pierwsza lalka Barbie, niezmiennie pozostaje ona ikoniczną i charakterystyczną zabawką. W zeszłym roku odbyła się nawet premiera filmu inspirowanego historią całej marki. Lalka Barbie z pewnością zapisała się w popkulturze i zostawiła swój odcisk na branży zabawkowej.

Artykuł Sponsorowany

237

Może Ci się spodobać

Komunikaty

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Opolu poszukują zaginionej Sabiny Kudrzyckiej.

Z ostatniej chwili

Od pierwszej informacji o zaginięciu 13-latki do działań skierowani zostali policjanci służby kryminalnej i prewencji z komendy miejskiej i

Z ostatniej chwili

Komenda Miejska Policji w Opolu prowadzi poszukiwania za Hanną Galus, lat 16. Nastolatka wyszła z domu i do chwili obecnej nie

Exit mobile version