Connect with us

Hi, what are you looking for?

Wiadomości

Czujność pracownika banku i zaangażowanie policjantów zapobiegły kolejnemu oszustwu

Do jednej z placówek bankowych w Krapkowicach zgłosiła się starsza kobieta, chcąc zaciągnąć wysoki kredyt. Jej prośba wzbudziła czujność

Czujność pracownika banku i zaangażowanie policjantów zapobiegły kolejnemu oszustwu

Do jednej z placówek bankowych w Krapkowicach zgłosiła się starsza kobieta, chcąc zaciągnąć wysoki kredyt. Jej prośba wzbudziła czujność pracownika banku, który niedawno udzielił jej już dużej pożyczki.

Podejrzewając oszustwo, powiadomił policję. Funkcjonariusze ustalili, że 74-latka padła wcześniej ofiarą przestępców i straciła blisko 160 tysięcy złotych.

Na szczęście mundurowi w porę odwiedli 74-latkę od wzięcia następnego kredytu, zapobiegając tym samym utracie kolejnych oszczędności.

W minionym tygodniu na numer telefonu Oficera Dyżurnego krapkowickiej jednostki zadzwonił pracownik jednego z oddziałów bankowych. Poinformował, że w ich placówce znajduje się starsza kobieta, która chce wziąć wysoki kredyt.

Ze zgłoszenia wynikało również, że nie była to jej pierwsza pożyczka w niedługich odstępach czasu. To wzbudziło czujność zgłaszającego, który podejrzewając oszustwo, nie udzielił kobiecie kredytu i powiadomił policjantów.

Funkcjonariusze z krapkowickiego Wydziału Kryminalnego natychmiast udali się do banku. Tam potwierdzili informacje ze zgłoszenia. Kobieta, która znajdowała się w siedzibie banku była w stałym kontakcie z oszustami, którzy regularnie przelewali z jej konta duże sumy pieniędzy.

Wcześniej miała ona znaleźć stronę internetową, na której miały być informacje o szybkim zysku. Jak ustalili mundurowi, kobieta przekazała oszustom dostęp do swojego konta i w ten sposób straciła blisko 160 tysięcy złotych. 

Słowa uznania kierujemy do pracownika banku, który zachował czujność, od samego początku podejrzewając, że kobieta padła ofiarą przestępstwa.

Dzięki temu policjanci mogli dotrzeć do kobiety i w porę zapobiec utracie kolejnych pieniędzy.

Apelujemy o czujność!

Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien z kim rozmawiasz przez telefon, udaj się do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku.

O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Źródło: KPP Krapkowice

1052
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Wiadomości

P.o. Komendant Powiatowy Policji w Strzelcach Opolskich podinsp. Rafał Lejczak otrzymał z rąk Burmistrza Strzelec Opolskich Pana Jana

Z ostatniej chwili

W piątek 28 lutego około godziny 08:00 służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie od operatora nr alarmowego 112 o wypadku drogowym w ...

Wiadomości

Nietrzeźwi kierowcy są olbrzymim zagrożeniem na naszych drogach. Powodują wiele ryzykownych sytuacji, sprowadzają niebezpieczeństwo na siebie

Wiadomości

Funkcjonariusze służby kryminalnej z Opola zajmowali się sprawą fałszywego kuriera, który miał przywłaszczyć zawartość przesyłek na kwotę