Wiadomości

3 osoby oszukane różnymi metodami i straciły kilkaset tysięcy zł. W sieci bądźcie ostrożni!

W miniony weekend do brzeskich policjantów zgłosiły się aż 3 poszkodowane osoby. Każda z nich została oszukana w sieci. Straciły od kilkuset

W miniony weekend do brzeskich policjantów zgłosiły się aż 3 poszkodowane osoby. Każda z nich została oszukana w sieci. Straciły od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność podczas transakcji internetowych.

Sprawdźmy wiarygodność osoby, która podszywa się za znajomego i prosi o wsparcie zanim podamy BLIK lub zrobimy przelew. Oszuści wykorzystują czas przedświąteczny i naszą chęć pomocy bliskim. Niestety bogacą się na naszej łatwowierności. Bądźmy o krok przed oszustami – sprawdzajmy informacje, które wpływają do nas za pomocą komunikatorów, nie dajmy się również oszukać podczas sprzedaży i kupna w internecie.

W pierwszym przypadku kobieta straciła blisko 4 500 złotych. Do 51-latki z nieznanego numeru napisała osoba podszywająca się za córkę. Przekazała, że nie może wejść na swoje konto i dlatego prosi o zapłacenie za zakup nowego telefonu. Poszkodowana otrzymała numer rachunku i na niego przelała blisko 3 000 złotych. Po wykonaniu tego przelewu osoba podszywająca się pod córkę poprosiła o kolejny. Tym razem miało to być blisko 1 500 złotych na pokrycie rachunku za zakupioną odzież.

W drugim przypadku oszust podszył się za koleżankę poszkodowanej. Na jednym z komunikatorów poprosił 26-latkę o BLIK twierdząc, że u niej nie działa. Poszkodowana przekonana, że pomaga koleżance podała kod. Po kilku godzinach zorientowała się, że ktoś włamał się na konto koleżanki, a z jej rachubku zniknęło 800 złotych.

Ostatnie zgłoszenie dotyczy oszustwa przy sprzedaży zegarka. Poszkodowany 38-latek wszedł w link nadesłany przez kupującego. Został przekierowany na stronę łudząco podobna do bankowej i tam podał wszystkie dane do logowania. Jak się okazało, zamiast otrzymać pieniądze za sprzedaż zegarka, z jego konta zniknęło ponad 400 złotych.

Przypominamy jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:

Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.

Źródło KPP w Brzegu

1632

Może Ci się spodobać

Z ostatniej chwili

W sobotę 23 listopada o godzinie 10:07 służby ratunkowe zostały powiadomione przez operatora nr alarmowego 112 o wypadku drogowym na DK42 

Z ostatniej chwili

W piątek, 22 listopada, około godziny 16:00 służby ratunkowe zostały wezwane do jednego z mieszkań w centrum Opola. Zgłoszenie dotyczyło

Z ostatniej chwili

W piątek 22 listopada o godzinie 13:29 służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie od operatora nr alarmowego 112 o wypadku drogowym na ul.

Wiadomości

Do 3 lat pozbawienia wolności grozi mieszkańcom Kędzierzyna-Koźla. 19-latka i 17-latek zostali zatrzymani.

Exit mobile version